פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

השוואת קרנות השתלמות

למרות משבר הקורונה והירידות הגדולות בשוק ההון בתחילת 2020, סגירת השנה, כמו גם השליש הראשון של 2021 סייעו לקרנות ההשתלמות להציג באופן כללי תשואות יפות מאוד. עם זאת נראה כי התמונה שונה מאוד מהתמונה העולה מהשוואת קופות הגמל להשקעה. דווקא בתי השקעות שהובילו שם כגון ילין לפידות ואלטשולר שחם לא נמצאות בהובלה בכל הקשור לקרנות ההשתלמות.  בית השקעות אחד שהראה הצטיינות בשתי ההשוואות הוא בית ההשקעות מור, אמנם חלק גדול מהביצועים החיוביים בתחילת 2020 היתה כשהקרן היתה קטנה מאוד ולכן מוקדם מדי להכתיר את בית ההשקעות כמוביל באופן כללי, אך בהחלט נראה כי הכיוון חיובי.

בנוסף למור היה ניתן לראות בהובלה גם את מיטב דש ואת אקסלנס. כאשר העלייה והביצועים המצוינים המשיכו גם בארבעת החודשים הראשונים של 2021. ישנן קרנות שהשיגו תשואה שנתית בארבעת החודשים הללו. מי שהוביל את ינואר היתה קרן ההשתלמות של כלל ביטוח, אחריה אקסלנס ושלישית אנליסט. גם את 2021 ילין לפידות פתחה בצורה פחות מוצלחת אך בחודש מרץ כבר לקחה את ההובלה – האם מדובר בשינוי מגמה לאחר תקופה פחות טובה של קרנות בית ההשקעה הזה או חודש חד פעמי? ימים יגידו. עם זאת חשוב לזכור כי הנתון החשוב למשקיעים בקרנות השתלמות הוא התשואה ארוכת הטווח ובראייה של 5 שנים באפיק הכללי ניתן לראות כי אלטשולר שחם נמצאת בהובלה אך מי שסוגרת עליה בעיקר בתקופה של 3 שנים האחרונות היא אקסלנס. בראייה של שלוש שנים באפיק הכללי ההובלה כאמור כבר של אקסלנס, במקום השני כלל ולאטשולר במקום השלישי. באפיק המנייתי ההובלה בפער גדול נמצאת בידי אנליסט גם ב3 וגם ב5 השנים האחרונות ואחריה אלטשולר שחם.

ניתוח הנתונים של קרנות ההשתלמות כמו גם של קופות הגמל וקופות הגמל להשקעה מראה שוב כי הגישה של השוואת בתי השקעות ובחירת בית השקעות ספציפי לניהול כולל של ההשקעות היא פחות מומלצת, אלא נכון יותר לנתח כל מוצר פיננסי כעומד בפני עצמו על פי המטרות וההעדפות של המשקיע וכאן שוב ניתן לראות את החשיבות של ייעוץ פיננסי מותאם אישית על פי תיק הנכסים והצרכים של המשקיע. בתקופה בה כולנו משקיעים בעל כורחנו נכון שנקבל כולנו ייעוץ פיננסי בשלב מסוים בקריירה שלנו. נראה כי הממשלה הבינה זאת והעבירה חוק לחינוך פיננסי אך התכנים וההכשרה שעוברים תלמידים אינם מספקים להבנת המשמעות של ההשקעות שלהם ובוודאי שאינה מספקת להם כלים לבצע ניתוח פיננסי מעמיק ולהשוואת ולשקול לעומק את האלטרנטיבות השונות העומדות בפניו או בפניה.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!