פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

האם נגיף הפפילומה מסוכן לגברים?

נגיף הפפילומה נחשב לאחד הנגיפים השכיחים ביותר במחלות המין, כיום על פי מחקרים קרוב ל80 מיליון אמריקאים מאובחנים כנשאים של הנגיף ובישראל מדי שנה מאובחנות קרוב ל200 נשים. נגיף הפפילומה עובר גם בין גברים וגם בין נשים, ובניגוד למחשבה הרווחת הוא גם יכול להיות מסוכן עבור גברים, לכן במשרד הבריאות החלו לחסן גם בנים לוירוס הפפילומה החל מגילאי 13 עד 15. במאמר הבא ננסה להבין עד כמה נגיף הפפילומה מסוכן באמת לגברים.

תסמינים של עור
נגיף הפפילומה עובר כמעט דרך כל פעילות מינית, כך שהאיברים בהם אנו מבצעים אקטים מיניים יכולים להיות עם אחוז הדבקה גבוהה יותר משאר חלקי הגוף. התסמינים הראשונים שתראו יהיו יבלות באזור הפין, באזור האשכים או אפילו בגרון ובפי הטבעת. אמנם לתסמינים אלו לא נמצאו עדיין השלכות רפואיות מלבד אסתטית. אך כאמור הימצאות של יבלות מהסוג הזה על העור, אמור לעורר בכם חשש ועליכם להתייצב לרופא על מנת לקבל טיפול נכון ומעקב.

מחלות מתקדמות

אמונם התסמינים הראשונים להימצאותו של נגיף הפפילומה עוד לא נמצאו מזיקים בצורה ישירה, אך שורה רבה של מחקרים מראה עליה בתחלואת הסרטן אצל נדבקי נגיף הפפילומה.
אצל נשים נוכל לראות זאת באזורים כמו הנרתיק ואזור צוואר הרחם, ואצל גברים הדבר מתפרש בכמה אזורים ומקומות כמו סרטן באזור הפה ומיתרי הקול, באזור פי הטבעת האשכים והפין.
כך שהנחת הרווחה היא שנשים נמצאות בקבוצת סיכון גדולה יותר מגברים בכל הקשור לנגיף הפפילומה, היא לא כל כך נכונה. גם גברים חשופים כמעט באותה מידה כמו נשים, להתפתחויות אלימות של נגיף הפפילומה.

לסיכום פפילומה אצל גברים
בשנת 2013 הכניס משרד הבריאות את חיסון הפפילומה אל חובת החיסונים, וכיום בנים ובנות מתחסנים החל מגיל 13 עד 15 בחיסון זה. מטרת החיסונים היא בשביל לצמצם את הוירוס בין האוכלוסייה ובעיקר בכדי לצמצם את התחלואה הסרטנית שהנגיף מביא איתו. לכן חשוב לדעת כי הנגיף עצמו עלול להיות קטלני גם לגברים וגם לנשים, ואם אתם חוששים כי אכן נדבקים, המהרו לבדוק זאת.   

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!