פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

השוואת בתי השקעות

בישראל פועלים מספר בתי השקעות העוסקים בניהול מוצרים פיננסיים שונים כגון תיקי מניות, קרנות השתלמות, קופות גמל, קופות גמל להשקעה, פוליסות פיננסיות ועוד. בין בתי ההשקעות המובילים ניתן למצוא את אלטשולר שחם, פסגות בית השקעות של חברת הימלאיה, מיטב דש, ילין לפידות, הלמן – אלדובי, אקסלנס של חברת הפניקס, אי.בי.אי, הראל פיננסים של חברת הראל, מגדל שוקי הון של חברת מגדל, מור בית השקעות, פעילים ניהול תיקי השקעות של בנק הפועלים, אנליסט וסיגמא בית השקעות של אנדבנק. היקף הנכסים המנוהל על ידי בתי ההשקעות משתנה כל העת וכל בית השקעות מנהל גם מספר מוצרים פיננסים שונים עם ביצועים שונים ולכן קשה לערוך השוואה בין בתי השקעות באופן כללי ונכון להתמקד בהשוואה של מוצרים פיננסיים.

בהשקעה בבית השקעות יש לא מעט קשיים: לעיתים בתי השקעות נאלצים לפעול בניגוד אינטרסים מול הלקוח כאשר מצד אחד הם אינם מציגים בהכרח את התשואות הטובות ביותר או את המוצר הטוב ביותר עבורו אך מעוניינות לשמר אותו כלקוח. בעיה נוספת היא הבילבול הרב והבורות הקיימים ביחס למוצרים הפיננסים השונים, יש כיום מבחר עצום של מוצרים שמקשה על האדם ההדיוט לבחור את המוצר הנכון והמשתלם ביותר עבורו ולא בהכרח שבית ההשקעות ימליץ לו על המוצר הנכון, במיוחד אם מוצר זה הוא מוצר שאותו הם אינם מציעים. בעיה שלישית היא חוסר ההבנה של משמעות העמלות ודמי הניהול על התיק, שינויים קטנים בדמי ניהול או הטבה קטנה בעמלות מתבטאת פעמים רבות בכסף גדול מאוד כאשר הם מצטברים ומוסיפים להם את האפקט של הזמן. זו הסיבה כי רבים מעדיפים להיעזר ביועץ פיננסי שמסייע להם לקבל את ההחלטות הנכונות עבורם.

מגזין פורבס ערך השוואה של שנה וחצי באמצע 2020 בין בתי ההשקעות השונים ויש מי שאומרים שאין כמו משבר טוב כדי לבדוק באמת את הביצועים של אנשי המקצוע השונים. הניתוח ההשוואתי מראה עד כמה קשה לאדם ההדיוט לבצע השוואות אלו בעצמו בין ריבוי המוצרים לבין ריבוי בתי ההשקעות וכך לדוגמא בקטגורית קרנות ההשתלמות הגדולות ההתמודדות המרכזית היא בין אלטשולר שחם לילין לפידות, בעוד שבקרנות ההשתלמות הקטנות ההתמודדות היא בין אנליסט לבין אקסלנס ובשני המקרים קיים הבדל אם מדובר במסלול הכללי או במסלול המנייתי.

גם בקופות הגמל יצטרך המשקיע הלא מלומד לבחור בין מסלול כללי למסלול מנייתי למסלול אג"ח ובעוד שבשני המסלולים הראשונים אנליסט השיגה תשואה טובה יותר מאלטשולר שחם, הרי שבאג"ח אלטשולר מובילה את הדרוג ולאחריה הראל גמל. כאילו אין מספיק מסלולים לקופות גמל ניתן למצוא חלוקה נוספת למסלול עד 50 בה ילין לפידות הוא בית ההשקעות המוביל וצמודים אליו אלשטולר שחם ואנליסט, מסלול של 50-60 שבו דווקא אנליסט היא המובילה ואחריה אלטשולר שחם ומסלול לבני 60 ומעלה שבו אלטושלר שחם הציגה את התשואה הגבוהה ביותר.

נמשיך? קרנות פנסיה. כמה אפשרויות יש בקרנות פנסיה לדעתכם? ובכן יש את המסלול הכללי, מסלול עד 50, מסלול 50-60, 60 ומעלה, מניות ועוד. במסלול הכללי מובילה הראל פנסיה, במסלול המניות מובילה הפניקס אקסלנס ואילו בקרנות הפנסיה לפי גילאים מובילה אלטשולר שחם.

אז הבנתם כבר מהו בית ההשקעות הטוב עבורכם? אולי עכשיו ברור לכם יותר מהי החשיבות בליווי צמוד של יועץ פיננסי מנוסה. מה שכן ניתן לראות כי אלטשולר שחם ואנליסט מובילות במספר גבוה יחסית של קטגוריות וגם ילין לפידות במצב טוב יחסית. ייתכן וזו הסיבה שאלטשולר שחם חצתה את השווי של 3 מיליארד שקלים במהלך 2020 והפכה לבית ההשקעות עם השווי הגדול ביותר.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!