פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

מה זה אובליגו בבנק?

משמעות המילה אובליגו בבנק ככל הנראה איננה זרה עבור מרבית בעלי העסקים השונים, וכאשר מצב זה משתנה בצורה קיצונית,  עלולים למצוא גם בעלי העסקים וגם לקוחות הבנקים הפרטיים במצב לא כל כך נעים אל מול גופים כמו חברות האשראי או הבנק שלהם. עם זאת חשוב לדעת כי לכל לקוח בבנק קיים אובליגו, אשר מחושב באופן רציף על ידי מחשבי הבנק ואוגר מידע רלוונטי אחר כל משתמש. כך למשל מתקיימת היכולת להבחין בחריגות שונות ובמקרים אשר עלולים להסתבך, בין אם מדובר במספר הלוואות אותם נטל אחד מלקוחות הבנק ובין אם מדובר במספר רב של כרטיסי אשראי שיש ברשותו.

מה זה בעצם אובליגו בבנק?

מושג זה בצורתו המופשטת כולל בתוכו את סך כל ההתחייבויות השונות שיש לבעל החשבון, בין אם אלו מסגרות אשראי שונות, כרטיסי אשראי, התחייבויות כמו הלוואות וכמובן שייקים חוזרים או חודשיים. אובליגו מרכז בתוכו גם את יכולת ההחזר של הלקוח, את כמות הכסף אותה הפקיד לבנק ואת השימושים השונים בהם עשה ובסופו של דבר מורה על אובליגו גבוהה או נמוך. המשמעות של אובליגו גבוהה היא שסך ההתחייבויות של הלקוח עולות על סך ההכנסות או לחילופין תזרים המזומנים לאותו החשבון, מקרה שכזה עלול להוביל למכתבי אזהרה, חסימת חשבון ועוד מגוון הגבלות וקנסות שונות.

אובליגו גבוה – הבדלים ואיך לצמצם?

חשוב לזכור כי אובליגו של עסקים ואובליגו של משקי בית/אזרחים פרטיים מחושב בצורה אחרת לחלוטין, כאשר חברה מחשבת לא רק את יכולת תזרים המזומנים, אלא גם את יכולת התשלום לספקים, את שמה של החברה ועוד מגוון פרמטרים. עם זאת כאשר מדובר באובליגו גבוהה מומלץ לשטוח את סך כל ההתחייבויות לאותו החשבון, להכיר את סכומי ההלוואות ואת סכומי הריבית של כל אחת מהן וכמובן את גובהה המינוס.
אחד מהפתרונות היעילים למספר הלוואות חונקות וגם מינוס גבוהה, היא הלוואת איחוד הלוואות ובעזרת תכנון נכון, ניתן להיפטר מכל ההלוואות השונות. אך עבור הלוואה שכזו ועוד הלוואות חוץ בנקאיות, מומלץ לפנות אל חברות אשראי פרטיות או לבנקים אחרים.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!