פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

מחירי נדלן בגרמניה

שוק הנדל"ן בגרמניה מתפוצץ, למרות הקורונה שהכתה קשות במדינה – השוק שלא הצליח להתאושש מהר מהמיתון העולמי של 2008-2009 מתפוצץ עכשיו בגדול. אמנם השוק נמצא במגמת עליית מחירים כבר מספר שנים אך נראה ש2020 הביאה זאת לשיא חדש: מחירי דירות עלו בקרוב ל12% לעומת 10% בשנה הקודמת ו5% שנתיים קודם. מחירים של בתים חדשים עלו ב8%, קצת יותר משנה קודמת ו2.5% יותר מלפני שנתיים. מחירי בתים קיימים עלו ב13% לעומת 9% בשנה הקודמת ו9% בשנים לפני כן.

הסיבות לעליית המחירים הם כנראה ההמשכיות של עשור של צמיחה כלכלית וזאת לעומת מיתון נוכחי בכלכלת גרמניה (לעומת שוק הנדל"ן הגואה), התוספת של מיליון פליטים שנמצאים בגילאי עבודה, תעסוקה נמוכה מאוד, בנייה איטית וריביות נמוכות. הצפי הוא להמשך התחזקות השוק עד לסוף 2022. החזר ההשקעה שניתן לצפות לו על דירות בגרמניה בערים המרכזיות כגון מינכן, ברלין ופרנקפורט עומד על כ3.5%.

נדל"ן בשטוטגרט
נדל"ן בשטוטגרט

חיפוש נכס בגרמניה חייב תמיד להתרכז במיקום משום שלעיתים שינוי קל במיקום יביא לתשואות שונות לחלוטין ולכן חשוב ללמוד את האזור בו אתם מעוניינים היטב. מומלץ גם ליצור התראות באתרים המובילים השונים כגון https://www.immowelt.de/ ו- https://www.immonet.de/ ההתראות הללו יגיעו אליכם לתיבת הדוא"ל ויאפשרו לכם לגשת אל הנכס מוקדם מאחרים. מומלץ גם לשוחח ולהיות בקשר עם מתווכים מובילים באזור המבוקש כדי לקבל מידע אמין על השוק והכוונה. מתווכים יכולים לעזור מאוד במציאת נכס בין הראשונים. גם אם נראה לכם כי השוק הגרמני מתקדם בעצלתיים תוודאו שאתם הראשונים להגיע והראשונים לפעול, יש לכך יתרון משמעותי.

חשוב לא לוותר על נכסים מראש – אם יש לכם את האפשרות, לכו ובקרו בנכסים גם אם הם לא בדיוק מה שחיפשתם, לפעמים תתפלאו למצוא כי הנכס טוב יותר ממה שחשבתם. חשוב לבחון את הנכס לא בעיניים הנוכחיות אלא בעיני הפוטנציאל של הנכס והמיקום, שיפוץ פנימי של נכס הוא השקעה שולית יחסית שיכולה לשדרג משמעותית את ההחזר על הנכס. ברגע שהגעתם לחוזה חתום עם המוכר, חשוב מאוד לעדכן את הבנק בהקדם האפשרי ולדאוג למימון מתאים. לא פעם משקיעים נפלו על עסקאות מימון גרועות שפגעו להם משמעותית בתשואה על ההשקעה. אם אתם נוכחים פיזית לא מעט בגרמניה ותופסים מעצמכם חזקים במכירות פומביות, זו יכולה להיות אחת הדרכים המומלצות לרכוש דירה בערים המרכזיות.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!