פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

התפתחות צריכת המזון באנושות

בשביל להבין את התפתחות המחשבה על מזון ארצה לחזור לשורשינו ההיסטוריים. התקופה הראשונה אותה אזכיר היא התקופה ההתחלתית משחר האנושות בה בני אדם היו צמחוניים ולמעשה טבעוניים. תזונתו של האדם התבססה על מה שהיה קיים בטבע: פירות, זרעים, שורשים וכל צמח אחר בנמצא שהיה מותאם לאכילה. אז השאלה היא – מתי התחלנו לאכול בשר ? איך אחרי מיליוני שנה בה האנושות מתבססת רק על אוכל צמחוני הפכנו את טבענו לחלוטין והפכנו לקרניבורים? האם גופנו מסוגל בכלל לעכל בשר?

להן מחקרה של קתרין המילטון העוסק באופי תנועת המזון במעיים. קתרין בדקה כיצד מערכת העיכול שלנו מושפעת מאופי התזונה. המשתנה העיקרי במחקר היה אורך זמן העיכול. דרך משתנה זה קתרין הבחינה בין שלושה סוגי עיכול של בעלי חיים: צמחוניים (Herbivorous),
אוכלי כל (Omnivorous) ואוכלי בשר (Carnivorous). במערכת עיכול של בעל חיים צמחוני מזון מן החי ישהה במערכת העיכול 21 שעות ויותר עד שהאוכל יתעכל, לעומת זאת במערכת עיכול של קרניבור המזון ישהה בין שעה לשעתיים. ישנו הבדל עצום בין המערכות המתפקדות בצורה שונה לחלוטין, כל אחת בצורה המתאימה לסוג המזון שהיא צורכת. אז השאלה היא לאן בני האדם שייכים בחלוקה זו?
אז הנה התשובה המפתיעה – מערכת העיכול של בני האדם היא צמחונית.

בהמשך לטענה זו ארצה להביא מחקר התומך בטענה כי בני אדם אינם אמורים לאכול בשר מן החי.
החוקר האמריקאי קולין קמפבל ערך סקר תזונה הנחשב להיות המקיף ביותר שנעשה אי-פעם באוכלוסייה אנושית עם 6,500 נבדקים בסין בשנות השמונים של המאה ה-20 . סקר זה תיעד את הרגלי תזונה, מאפיינים שונים של אורח-חיים, תחלואה ותמותה. הנבדקים עברו בדיקות שתן וגם, תפריטם נבדק במשך שלושה ימים ומזונם עבר ניתוח מעבדה. בשיטה זו נמצאו למעלה מ-8,000 התאמות סטטיסטיות משמעותיות בין משתנים של סגנון חיים, תזונה ומחלות. המחקר התמקד בצריכת חלבון וכתוצאה מזה להתפתחות סרטן הכבד. החוקרים הגיעו למסקנה חד משמעית שכמות אכילת החלבון משפיעה על התפתחות סרטנית ואילו ירידה בצריכת החלבון עוצרת את המשך התפתחותם של תאים סרטניים. נתונים אלה אכן מזוויעים אך לגמרי חיוביים! ראו את הצד הטוב של העניין, אין אנו תלויים בגנים או בתורשה, אלא אנו אלו שיכולים להחליט כיצד יראה עתידנו.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!