פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

השוואת קרנות השתלמות יוני 2022

עבור ישראלים קיימים כיום לא מעט כלים פנסיונים שונים המאפשרים לא רק חיסכון יעיל של כסף לאורך כל השנה, אלא גם יכול לזכות בנקודות מס ובעוד מגוון של הטבות שונות ויתרונות מרובים שאינם מתקיימים במערכות הבנקאיות למשל. על כן קרנות ההשתלמות הפכו לפופולריות גם בקרבם של עצמאיים וגם בקרב שכירים, כאשר הטבות המס תקפות לשני סוגי העובדים(כל עובד על פי חישוב המס השנתי שלו)ומאפשרים גם יכולת נזילות גבוהה לאחר מספר שנים ועוד יתרונות והטבות מעולות. אך בכדי לבצע את ההשקעה הכי אפקטיבית, בין אם עבור עצמאים ובין אם עבור שכירים מומלץ להכיר מה עשו קרנות ההשתלמות עד יוני 2022.

קרנות השתלמות-יתרונות, מסלולים ואיך להשוות

כאשר מדובר בקרנות השתלמות חשוב לזכור כי קיימים לא מעט מסלולים שונים, המאפשרים לא רק להחליט את כמות ההשקעה החודשית של כל עובד אלא גם את אחוז הסיכון בו הקרן תהיה, בין אם מדובר בקרנות בעלות אחוזי חשיפה וסיכון גבוהה יותר ובין אם מדובר בקרנות השתלמות בעלות ממוצע הפקדה נמוך. לצד כל אלו קרנות ההשתלמות גם מסווגות על פי סוג ההשקעה הנעשית בהן, כאשר קיימות קרנות אשר עיקר ההשקעה שלהן הוא באגרות חוב ממשלתיות ואילו קיימות קרנות השתלמות עם אחוז שבין חמישה עד חמישה עשר אחוזים של מניות או השקעה במניות בלבד. את ההשוואה בין הקרנות חשוב לעשות לא רק בטווח של חודש, חודשיים ואפילו לא שנה אלא מתוך מחשבה ארוכת טווח ולקבל נתונים שיכללו לכל הפחות התנהלות בת עשור של הקרן.

השוואת קרנות השתלמות יוני 2022

עשור של התנהלות הקרן יכול ללמוד לא מעט על אופי הניהול שלה ועל יכולת התמודדות במצבי משבר, כך למשל הראל השתלמות מסלול מניות ביצעו בחמש השנים האחרונות תשואות של מעל לחמישים אחוזים. עם זאת באמצע שנת 2022 נרשמה ירידה של קרוב לשלושה אחוזים, אך אלו מגולמים בתוך תשואה שנתית הקורבה לעשרה אחוזים. קרן השתלמות של הפניקס במסלול דומה, ביצעה בחמש השנים האחרונות אחוזי תשואה של מעל לשישים אחוזים, אך בחודשים האחרונים רשמה ירידה של כמעט שלושה אחוזים גם כן. לצד זאת אחוזי התשואה השנתיים נושקים לשבעה אחוזים.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!