פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

"וחשכה כאורה יאיר"

ספר הזוהר, ויקטור פרנקל – האדם מחפש משמעות

דרך עם משמעות

משפט ישן שזוכרת כאורים ותומים היה: "יש כאלה שיצאו מן הזוועות כופרים ויש כאלה שיצאו מאמינים". להלן שיטתו של פרנקל שפיתח לאחר שחזר אחרי שכל משפחתו נספתה בשואה לוגותרפיה "לוגוס" היא מילה יוונית שפירושה "משמעות" "פשר" השאיפה לפשר. השאיפה לפשר היא אצל רוב בני. האדם לא בגדר אמונה אלא עובדה. פרנקל מפריד בן פשר אהבה ופשר סבל. בשתי הדוגמאות אני בהחלט רואה את הקשר: דוגמא ראשונה: רופא כללי קשיש בא אלי פעם להימלך בדעתי, על דיכאון החמור שהיה סובל ממנו. הוא לא יכול היה להתגבר על מות אשתו שנתיים קודם לכן שאהב אותה יותר מכל. במה אעזור לו? מה אומר לו? ובכן לא אמרתי לו כלום, אלא שאלתי אותו שאלה: "מה היה קורה, דוקטור, אילו מתת אתה ראשון ואשתך הייתה צריכה להאריך ימים אחריך?". -"או", אמר, "זאת היתה מכה נוראה בשבילה. כמה הייתה סובלת. רואה אתה דוקטור, סבל זה נמנע ממנה". הוא לא אמר דבר אלא לחץ את ידי ויצא בשקט את משרדי. הסבל חדל איכשהו להיות סבל ברגע שהוא מצא לו פשר, פשר הקירבה.
דוגמא נוספת: אם לשני בנים, הבכור נגוע פגוע שיתוק ילדים והצעיר מת בגיל 12. האם התקוממה על מר גורלה. הנער היה מרותק לכיסא גלגלים לכאורה מעמסה כבדה על האם. כשניסתה להתאבד יחד עמו, הניא אותה הבן מן המעשה, הוא רצה לחיות! הוא ראה פשר הדברים, אך לא ידע כיצד לעזור לה למצוא דרך שתכיר גם היא בכך.
השמעתי לה ברשם קול אישה בת שמונים על ערש דווי מספרת על חיי עושר רב, מיליונרית, שניצלה את החיים החומריים עד תום, לא חשבה כלל על ילדים ועכשיו בסוף הדרך חוזרת ואומרת "אינני יכולה לראות טעם בחיי חיי היו כישלון". תגובת האם "רציתי ילדים ומשאלתי נתמלאה, אחד מבני מת. את הבן האחר היו שולחים למוסד אך הוא בני ואני טיפלתי בו ובכך אפשרתי לו חיים מלאים יותר, עשיתי את בני טוב יותר". באותו רגע פרצה בבכי והמשיכה: "אני עצמי יכולה להשקיף על חיי בשלווה וברוח שקטה חיי היו מלאי פשר ואני ניסיתי בכל כוחי להגשים פשר זה".
"אם נחרבנו, ונחרב העולם עמנו, על ידי שנאת חינם נשוב להיבנות והעולם יבנה עמנו על ידי אהבת חינם." הרב קוק. לקריאה נוספת – https://www.guidestar.org.il/organization/580292753

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!