פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

סוכר – המחלה השקטה אך הקטלנית

סוכר, מה אנחנו יודעים על הסוכר? ובכן, לא הרבה כנראה. ברחבי העולם טרנד הסוכר אף פעם לא נגמר, הסוכר נמצא היום בכל מקום, בצורות שונות, כמו: סירופ תירס – סירופ המבוסס על עמילן תירס מעובד ומכיל בעיקר גלוקוז (סוכר), דקסטרוז – שם נרדף לגלוקוז, מלטוז – נוצר כתוצאה מפירוק לתת ועמילן לסוכרים פשוטים, משתמשים בו בעיקר בלחמים, בירות ומזון לתינוקות, סוכרוז – השם הכימי לסוכר הלבן הרגיל שאנו משתמשים בו, "סוכר הפוך" (Invert sugar). תערובת של פרוקטוז וגלוקוז שנוצרת בעיבוד סוכרוז המשמשת בעיקר לשמירה על טריות המזון.

הסוכר הוא הגורם העיקרי למגפת ההשמנה, לסוכרת, לסרטן, לכולסטרול גבוהה ועוד. אז מה קורה לגופנו שאנו כל כך משתוקקים למתוק? מה קורה כשהלשון שלנו פוגשת סוכר? מה גורם לנו לרצות ממנו עוד ועוד?

האנדוקרינולוג האמריקאי ד"ר רוברט לוסטיג הכריז מלחמה על הסוכר, האחראי לדעתו לרוב המחלות של המאה האחרונה. אז כשאנו אוכלים, קולטני הטעם הנמצאים על הלשון מזהים ברגישות את המאכל ומשייכים אותו למספר טעמים עיקריים ובסיסיים: מלוח, חמוץ, מר או מתוק. בחלק הקדמי של הלשון מצויים הקולטנים לטעם המתוק, ואלו מעבירים אותות ישירים למוח בשרשרת תהליכים הגורמת למוח לשחרר הורמון בשם דופמין.

אותו דופמין, שחקן חשוב במערכת התגמולים וההנאה הרגעית בגופנו, נמצא גם בחומרים כמו אלכוהול, ניקוטין והירואין. אלו מעלים את פעילותו בצורה ניכרת שגורמת לאנשים להרגיש "היי" – ובמילים אחרות, להתמכרות. בדומה לחומרים הממכרים האלה, גם סוכר גורם כאמור לשחרור דופמין, בצורה אלימה פחות מאשר סמים אך ללא ספק ממכרת. אז אפשר להתמכר לסוכר ונראה כי רוב העולם לוקה במחלה זו. לכן, אם סוכר שווה לסם, עלינו להיות זהירים לא להתמכר אליו.

אנשים מכורים לדברי מתיקה בשל צריכת יתר של סוכר. בכל פעם יש צורך לאכול יותר סוכר כדי לחוות ולשחזר את ההרגשה טובה, אבל בכמויות גדולות סף הרגישות יורד, הצריכה עולה ומעגל הקסמים אינו נפרץ. אכלו מאוזן, תיהנו ממה שאתם בוחרים לאכול ושלבו דברי מתיקה בכמות קטנה בתפריט. בצורה כזו לא תפגעו בגופכם, ואף תשמרו על בריאות הנפש.

ההתמכרות לצריכה עודפת של סוכר גורמת לעלייה במשקל. כאשר הגוף מקבל כמות סוכר בצורה זעירה בצורה שהגוף יכול להתמודד איתו, אך שאנו צורכים בצורה מוגזמת, הגוף מפעיל מנגנונים פיזיולוגיים מורכבים והופך את הסוכר העודף לשומנים.

ההתמכרות לסוכר, הצריכה העודפת והעלייה במשקל מעלים את הסיכויים ללקות בדום לב ולחלות בסוכרת.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!