פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

פרנסה לשם מה

אם נשים ליבנו לאופן שבו האנושות סידרה לעצמה את החיים בדורות האחרונים, נוכל מהר מאוד לראות שהאדם הפרטי הנמצא בתחתית השרשרת נאלץ לעבוד לפרנסתו מצאת החמה עד צאת הנשמה כדי להשיג לעצמו הכנסה בשיעור שיוכל לקיים את משפחתו, לרכוש דירה ואולי רכב ואת כל מה שמפרסמות החברות הגדולות ללא הרף בכל אמצעי הפרסום. האם אלו הם החיים להם ייחלנו, והאם חיים כאלה אנו מאחלים לילדינו?

מתוך מחקר גוף האדם כמערכת אחת אנו יכולים למצוא עקרונות לניהול של עצמנו כפרטים וכחברה. עקרונות אלו לא קיימים בנו באופן טבעי, אלא ניתנו לנו כבחירה בצורה חופשית, כדי שנלמד ונממש אותם על עצמנו באופן עצמאי, בצורה המתאימה לטבע ולא מתנגדת לחוקיו. בדומה לגוף האדם, גם המערכת הכלכלית צריכה לפעול בצורה ההרמונית הזו, הלוקחת בחשבון את סך מרכיביה ולא מקריבה את זה על חשבון האחר. 

עקרונות אלה ניתנו לנו כדי שנרחיק את העקרונות המזיקים ליכולת הקיום של הכלכלה והחיים ונשתמש רק בעקרונות המועילים. גוף האדם מחדש את התאים שבו באופן קבוע, מתוך שהוא שומר על צורתו ונפטר מכל מה שאינו הכרחי עבורו, כי יכולת הגוף החי להתקיים נוצרת רק בתנאי שחלקיו הביולוגיים נוטים לתמוך זה בזה ולא להילחם ביניהם. תנאי התחרות הנהוגים היום מזיקים, הרסניים ופוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו שנאלצים לעבוד שעות רבות כדי כביכול להשיג בחיים את אותה הדירה נאה, המכונית החדשה , הטיסה לחו"ל מספר פעמים בשנה ועוד. 

הפרנסה שעלינו ללמוד בדור שלנו חייבת לעבור מעקרון של התחרות החופשית לעקרון של שיתוף פעולה מרצון. השלב באבולוציה של התפתחות חופשית נגמר ומתחיל שלב חדש שבו מתגלה מערכת הטבע ההרמונית במלוא עוצמתה ודורשת מאיתנו ללמוד להשתלב בתוכה .

כדור הארץ מתפתח עם כל צורות החיים שעליו בדומה לתאים בגוף האדם, החל מהייחודיות של הפרטים המתחרים ביניהם ועד לשיתוף פעולה לצורך קיומם, וזאת מתוך תלות הדדית של כל צורות החיים שעל פני האדמה, הטבע מדגים כאן קשר היסטורי של גלובליות והדדיות.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!