פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

מה זה רווח תפעולי?

  1. רווח תפעולי הוא הרווח מהפעולות השוטפות של העסק. זהו לא רווח גולמי והוא לא רווח נקי.
  2. מדובר על רווח שמשקף לנו האם העסק מרוויח מהפעולות השוטפות – כלומר מליבת העיסוק של העסק.
  3. הרווח התפעולי לא כולל מיסים, החזר הלוואות, דיבידנדים וכולי ולכן חשוב לבדוק היטב את הרווח ולהבין מה מצב העסק המדויק, במיוחד אם מדובר ברווח נמוך או רווח שכמעט ואינו קיים.
  4. גם אם הרווח התפעולי גבוה, לא בהכרח שהמצב טוב אלא יכול להיות שישנם נתונים שמפספסים.
  5. אז מה ההבדל בין רווח תפעולי לרווח גולמי? רווח גולמי זה רווח של מוצר שנשאר ביד לאחר עלות המוצר. כלומר מחיר המכירה פחות מחירי המוצר או מרכיביו. הרווח הגולמי צריך להיות גבוה מספיק כדי שהעסק יוכל להשתמש בו על מנת לשלם את ההוצאות הקבועות של העסק ואם הרווח לא מספיק גבוה אז העסק לא יוכל לשלם משכורות, שכירות וכדומה. במקרים כאלו לרוב חשוב לתמחר מחדש את המוצרים שהעסק מוכר. ישנן דרכי פעולה נוספות אך לרוב פעולת התמחור היא ברירת המחדל.
  6. מה ההבדל בין רווח תפעולי לרווח נקי? רווח נקי זה מה שנקרא הBOTTOM LINE כלומר תכלס השורה האחרונה של הפעילות העסקית. זה רווח שלוקח בחשבון גם את ההוצאות הקבועות וגם את המיסים, הדיבידנדים וכולי. רווח נקי מראה לנו האם העסק מרוויח או לא. אך הרווח הנקי לא לוקח בחשבון החזר הלוואות, אז גם אם הרווח הנקי שלי הוא גבוה ומכובד אך אני נאלץ להחזיר הלוואות מטורפות בין אם הלוואות לבנק, הלוואות לחברות כרטיסי האשראי או הלוואות חוץ בנקאיות המינוס בבנק הולך וטופח ותזרים המזומנים שלי הוא בכי רע.
  7. יש הבדל מהותי בין סוגי הרווח לבין תזרים המזומנים ולכן חשוב לעקוב אחרי כל אחד מהם בנפרד ולא צריך רק להקשיב לרואה החשבון אלא לנתח את מכלול המרכיבים של העסק ולהבין מה מצבו האמיתי וכיצד ניתן לשפר אותו.
  8. בסופו של דבר כל בעל עסק צריך להכיר מעט את עולם המושגים החשבונאיים ולהבין ברמה הבסיסית בהתנהלות כלכלית כדי לא להסתמך אך ורק על גורמי מקצוע מבלי להבין בעצמו או בעצמה את התמונה המלאה.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!